Kategorie

Soutěž v hubnutí s Orlickým deníkem

 Již čtvrt roku soutěžíme v hubnutí a většině z vás se hubnutí daří. Svědčí o tom také příběhy čtenářů, kteří se pustili do diety spolu s Orlickým deníkem pod vedením ordinace, kterou MUDr. Leoš  Středa organizuje v poliklinice Dopravního zdravotnictví v České Třebové. I když v létě se dieta drží často špatně, protože lákadel je mnoho. Nakonec i protagonistům celé soutěže se přes léto daří obtížněji.

Vyhlašovatelé, upevněte morálku
 
Šéfredaktor Karel Pokorný  přibral kilo a zmizel na dovolenou. To kilo přibral ale až poté, co nejprve 9 kilogramů shodil, takže to není trestuhodné přibrání na váze. Každý, kdo shodí, musí počítat s tím, že na konci redukční kúry aspoň kilo či dvě přibere. Je důležité ohlídat si, aby to nebylo víc. Jo jo efekt je přirozený důsledek každé redukční diety a je nutné ho přemoci.
 
Paní starostka Mgr. Stanislava Švarcová také přibrala skoro kilo, ale u ní to není přirozený důsledek ukončení redukční kúry. Zkrátka hřešila (dietně) a teď ji čeká upevnění a zpřísnění diety, aby hubnutí pokračovalo. Vše-
obecně je ale odezva na její zeštíhlenou postavu kvitována pozitivně.
 
MUDr. Leoš Středa je jako na houpačce. Střídavě kilo dolů-kilo nahoru.  Chystá se ale pracovně do Asie, kde je teď ošklivo. Když je u nás krásné léto, v Thajsku a na Filipínách prší a naopak největší vedra jsou tam tehdy, když u nás mrzne. Tedy na Vánoce a přes Nový rok.
 
Čtenáři, zveřejněte své příběhy
 
Jako paní Lada Sitová, která s Orlickým deníkem  hubne od počátku a jejíž článek  „Rozhodlo se v dubnu, že letos snad zhubnu" byl první čtenářskou zpovědí. Dieta Středaform, kterou jí MUDr. Leoš Středa nasadil sklízí svoje ovoce (i když při ní zrovna ovoce doporučováno není :-). Dnes má paní Sitová o 10 kilo méně. Fotky z jejích návštěv v ordinaci v poliklinice Dopravního zdravotnictví dokládají, že  štíhlejší postava jí sluší. A navíc má druhý díl svého vyprávění:
 
Před časem jsem si položila otázku: „Rozhodlo se v dubnu, že letos fakt zhubnu?" Po pár týdnech diety, se kterou jsem tehdy začala, jsem si mohla na sebe vzít letní věci, které jsem naposledy oblékla před dvěma lety. Pak jsem si dokonce udělala radost novými kalhotami, protože i ty tři roky staré mi byly hodně volné. Také známí si všímají, že jsem štíhlejší, a ptají se, jak to dělám. Jak?
 
Od poloviny května jsem poctivě dodržovala nízkosacharidovou dietu Středaform, kterou mi doporučil MUDr. Leoš Středa. Nedávno jsem byla u něj na kontrole a znám tak i „oficiální výsledky" své snahy – ubylo mi 10,5 kg, 8 cm v pase a 9 cm přes boky. Zatím. Svůj plán zhubnout do narozenin o 6,5 kg jsem tak splnila a dokonce „překročila". V hodnotě BMI jsem se dostala z nelichotivého pásma obezity 1. stupně do pásma nadváhy. A tak jsem si řekla, že teď by opravdu bylo škoda skončit. Ráda bych se dostala až na hodnoty doporučené váhy, ale vím, že další hubnutí nebude už tak snadné. Věřím ovšem, že mému organismu prospěje jakákoliv změna směrem dolů. Ještě důležitější ale bude shozené kilogramy zase rychle nenabrat....
 
Musím se přiznat, že nejdřív se mi nezvyklý systém stravování, při kterém si organismus chybějící potřebné cukry vyrábí z uložených tělesných tuků, moc nezamlouval. Nijak si totiž nepotrpím na maso, které je v nízkosacharidové dietě nejdůležitější potravinou a k jehož konzumaci motivuje i jeho téměř nulová hodnota v jednotkách („středících"). Manžel i synové ovšem můj zcela „nevegetariánský" přístup k obědům i večeřím ocenili, takže jsem získala inspiraci k obohacení rodinného jídelníčku o dosud nevyzkoušené recepty. Pokud jsem někdy musela jíst mimo domov, objednala jsem si v restauraci ryby – lososa nebo pstruha, jen se zeleninovou oblohou. Počítala jsem také s tím, že si dám colu light, ale tu kupodivu všude nevedou, takže jsem většinou zůstala u vody nebo čaje.
 
Obavy jsem měla z toho, jak zvládnu chuť na sladké. Leoš Středa mi ale doporučil výborné umělé sladidlo, které má „nechemickou" chuť, dobře se rozpouští třeba i v jogurtu a navíc obsahuje chrom (který chuť na sladké pomáhá potlačit). A tak si jako mls vychutnám obvykle dvě – tři jím oslazené kávy denně. Odpoledne navíc zařazuji domácí termix,  100 – 150 g smíchaného tvarohu a bílého jogurtu opět se sladidlem, ochuceného např. citronovou šťávou (ta má nulovou jednotkovou hodnotu), popř. s menším odváženým množstvím jahod, rybízu apod. Malou krabičku s tabletkami nosím i v kabelce. Zjistila jsem totiž, že téměř všude mají ke kávě jen běžný cukr, jen jednou mi servírka nabídla svoje sladidlo... 
 
Na cesty jsem si zvykla připravovat poměrně odolné nízkojednotkové občerstvení – tvrdý sýr nakrájený na hranolky a ředkvičky. Jednou jsem ale narazila – to když jsem si ho vzala s sebou na fotbalové mistrovství do Wroclawi. I tento malý sáček vadil vstupní kontrole do „fanzóny", kam se s jídlem nesmělo, protože potřebovali prodat své hotdogy s pivem a další pro dietu nevhodná jídla... Časem jsem ovšem zjistila, že úskalí v podobě „jednotkových bomb" se ani při pečlivém sledování toho, co jím, nevyhnu. Přitom při dietní chybě v podobě podstatně zvýšeného množství jednotek se organismus vrací do normálního režimu a přestává zase na několik dní tuky spalovat... Třeba na návštěvě u příbuzných jsem pochválila speciální kávu, kterou dovezl švagr ze služební cesty z Mexika. Voněla skořicí a měla tak příjemnou chuť, že jsem do ní ani nemusela přidat sladidlo. A tak mi trochu odsypali domů. Až tam jsem zjistila, že do mleté kávy jsou již přimíchány i krystalky cukru, proto mi tak chutnala! Když jsem navštívila kamarádku, aby mi ukázala fotky z dovolené, přesvědčila mne, že musím ochutnat báječný likér, který si z ní dovezla. Nechtěla jsem ji zklamat, jednu „kapku" jsem si s ní dala – a až doma jsem po nahlédnutí do tabulek zjistila, že jsem tím vyčerpala dvě třetiny denního limitu jednotek! Naopak olivy, kterých jsem si ze slušnosti také jen „zobla", by mé hubnoucí úsilí nijak neohrozily.
 
Na oslavu narozenin s rodinou jsme naplánovali grilování a doufala jsem, že se mi ji podaří zvládnout bez porušení diety. Ale nakonec jsem neodolala a ochutnala jsem dort, který přece jen nemohl chybět. A na přípitek nebylo suché víno, ale „šampus". Takže jsem se dostala zhruba na dvojnásobek denního povoleného množství jednotek. Pan doktor, se kterým jsem situaci konzultovala, mi navrhl zařadit jako protiklad dosavadní stravy několik čistě ovocných dní a až poté se po dni hladovky vrátit k původní dietě. Takže zrovna teď si užívám ovoce, kterého jsem si dosud mohla dát jen tak 10 deka denně – maliny, borůvky, rybíz a letní jablka. A kupodivu se už začínám těšit na šunku a sýr....
Lada Sitová

 

Dieta Středaform se stala v naší čtenářské soutěži v hubnutí nejúspěšnější. Jak 
 
zhubnout pomocí této diety naučí každého MUDr. Leoš Středa v ordinaci. Získáte od 
 
této diety jídelníček, naučíte se, co je dietní strava a zdravá strava a budete hubnout. 
 
Ale i jak cvičit, resp. pohybovou aktivitu během hubnutí. Dr. Středa vám řekne, zda je 
 
prozhubnutí vhodná krabičkoá dieta, Dukanova dieta nebo dělená strava, zhubněte 
 
pod dohledem odborníka.
Nadváha.cz - vaše snadné hubnutí